KRISTOF AMPE ADVERTISER PERSONALITY OF THE YEAR 2018

Kristof Ampe_FotografieLucHilderson

KRISTOF AMPE – Foto Hilderson

De jury van de Advertiser Personality of the Year 2018 heeft Kristof Ampe uitgeroepen tot winnaar. De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA. Hiermee willen de organisatoren adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak.



Kristof Ampe beleefde vele mooie jaren bij Unilever en AB InBev, wat hem Effie Awards en INN’Awards opleverde. Zijn laatste functie bij Unilever was marketing director Unilever Belgium Foods, Beverage & Ice Cream. Sinds 2014 staat hij vanuit TripleA Services bedrijven bij op het vlak van strategie, verkoop en marketing. Nu zijn dat Brouwerijen Palm, De Hoorn en Rodenbach, als directeur marketing en development.

Naast Kristof Ampe waren ook Valérie Bracke en Ifke Nauwelaerts genomineerd voor de Advertiser Personality of the Year 2018.

VALERIE BRACKE

VALERIE BRACKE – Foto Hilderson

Valérie Bracke is head of Brand, Media & Communication bij KBC Bank & Verzekering. Daarvoor bekleedde ze marketing- en accountfuncties bij videogamebedrijf Sega, Motorola en communicatiebureaus Grey, Young & Rubicam en BBDO Belgium, waar ze tot 2016 client service director was. In dat jaar stapte ze over naar KBC.


En de derde genomineerde was dus Ifke Nauwelaerts.

IFKE NAUWELAERTS

IFKE NAUWELAERTS – Foto Hilderson



Ifke Nauwelaerts is sinds mei 2017 head of Marketing bij Lidl Belgium & Luxemburg. Daarvoor was ze geruime tijd aan de slag bij Sanoma Media, in diverse functies. Ze begon er als assistant product manager en werd er uiteindelijk marketing & communication manager Food en content manager Food.


Dit jaar bestond de jury van de APOY uit Chris Van Roey (CEO UBA), Philippe Warzée (PUB), Lies Eeckman (BMW), Caroline Lambert (Belfius), Harry Demey (LDV United), Erwin Jansen (Wunderman), Saskia Schatteman (Var) en Jérôme Geneste (Rossel). Deze jury maakte de finale keuze voor de APOY. En de criteria voor die keuze bouwde voort op vier pijlers: de concrete resultaten gebaseerd op de communicatiestrategie en -activiteiten, een actief engagement op diverse niveaus, de strategische visie op lange termijn en tot slot de zin tot innoveren – en het enthousiasme dat daarmee gepaard gaat.